ایزی موزیک » Ahmad Shamlou » دانلود آهنگ احمد شاملو و تباهی آغاز یافت

دانلود آهنگ احمد شاملو و تباهی آغاز یافت

دانلود آهنگ احمد شاملو و تباهی آغاز یافت

ترانه های قدیمی خاطره انگیز و زیرخاکی‌ شاد و غمگین ♫♪ ماندگار با کیفیت بالا ♫♪

“از آلبوم باغ آینه”

ترانه از: ” نیما یوشیج”. موزیک و تنظیم موسیقی : احمد شاملو

با لینک مستقیم , کیفیت های 320 و 128 MP3 , به همراه پخش آنلاین و سوپرایز کیفیت اورجینال ♫♪ + متن ♫♪ بسیار زیبا

Download a song of Ahmad Shamlou Marsiyehaye Khaak

دانلود آهنگ احمد شاملو و تباهی آغاز یافت

.

متن آهنگ و تباهی آغاز یافت از احمد شاملو

پس پای ها استوارتر بر زمین بداشت * تیره ی پشت راست کرد * گردن به غرور برافراشت * و فریاد برداشت : اینک من ! ادمی ! پادشاه زمین !

و جانداران همه از غریو او بهراسیدند * و غروری که خود به غرش او پنهان بود بر جانداران همه چیره شد * و ادمی جانوران را همه در راه نهاد * و از ایشان برگذشت * و بر ایشان سر شد از ان پس که دستان خود را از اسارت خاک باز رهانید .

پس پشته ها و خاک به اطاعت ادمی گردن نهادند * و کوه به اطاعت ادمی گردن نهاد * و دریاها و رود به اطاعت ادمی گردن نهادند * و تاریکی و نور به اطاعت ادمی گردن نهادند * همچنان که بیشه ها و باد * و اتش ، ادمی را بنده شد * و از جانداران هر چه بود ادمی را بنده شدند ، در اب و به خاک و بر اسمان ؛ هرچه بودند و به هر کجای * و ملک جهان او را شد * و پادشاهی اب و خاک ، او را مسلم شد * و جهان به زیر نگین او شد به تمامی * و زمان در پنجه ی قدرت او قرار گرفت * و زر افتاب را سکه به نام خویش کرد از ان پس که دستان خود را از بنده گی خاک بازرهانید .

پس صورت خاک را بگردانید * و رود را و دریا را به مهر خویش داغ بر نهاد به غلامی * و هر جای با نهاد خاک ، پنجه در پنجه کرد به ظفر * و زمین را یکسره بازافرید به دستان * و خدای را ، هم به دستان ؛ به خاک و به چوب و به خرسنگ * و به حیرت در افریده ی خویش نظر کرد ، چرا که با زیبایی دست کار او زیبایی هیچ افریده به کس نبود * و او را نماز برد ، چرا که معجزه ی دستان او بود از ان پس که از اسارت خاکشان وارهانید .

پس خدای را که افریده ی دستان معجزه گر او بود با اندیشه ی خویش وانهاد * و دستان خدای افرین خود را که سلاح پادشاهی او بودند به درگاه او گسیل کرد به گدایی نیاز و برکت .

کفران نعمت شد * و دستان توهین شده ادمی را لعنت کردند چرا که مقام ایشان بر سینه نبود به بنده گی . و تباهی اغاز یافت

دانلود آهنگ و تباهی آغاز یافت احمد شاملو

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

بدون رای ! اولین کسی باش که رای میده !

دانلود دانلود 200 اهنگ برتر تاریخ ایران (یکجا)

دیدگاه خود را بگذارید

    دانلود آهنگ های سال ۱۴۰۲ یکجا 😲