ایزی موزیک » آهنگ شب یلدا » آهنگ شب یلدا ترکی, قشقایی, استانبولی یکجا دانلود کن

آهنگ شب یلدا ترکی, قشقایی, استانبولی یکجا دانلود کن

آهنگ شب یلدا ترکی

آهنگ های زیبای ترکی مخصوص برای شب یلدا آذری ترکی ترکیه ای آذری و…

Download a new song of Shabe Yalda Torki

آهنگ شب یلدا ترکی, قشقایی, استانبولی یکجا دانلود کن

.

آهنگ شب یلدا ترکی

سلام، شب یلدا ترکی یا چیله گجه سی یکی از جشن‌های محبوب و سنتی مردم ترک زبان است که در بلندترین شب سال برگزار می‌شود. در این جشن، خانواده‌ها و دوستان با سفره‌ای از میوه‌ها، آجیل‌ها، شیرینی‌ها، نخود و کشمش، پشمک و شب چره، سنجد و شاهدانه، انار و انجیر، پنیر و ریحان و غذاهای خاص مانند آش رشته، آش دوغ، آش نخود و آش قوروت دور هم جمع می‌شوند. در شب یلدا ترکی، قصه‌گویی، شعرخوانی، فال‌گیری، آهنگ‌گوشی و بازی‌های سنتی نیز از جمله فعالیت‌های رایج است.

شب یلدا ترکی نه تنها یک جشن فرهنگی است، بلکه یک جشن مذهبی نیز می‌باشد. این جشن در ادیان زرتشتی، مانوی، مسیحی و اسلامی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و با اعتقادات و آیین‌های مختلفی همراه است. برخی از این اعتقادات عبارتند از: احترام به آتش، نماد خورشید و نور، اهدای هدیه به پیران و بزرگان، دعا و نیایش برای برآورده شدن آرزوها، مراسم گرامیداشت امام رضا (ع)، مولودی خوانی برای حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) و غیره.

شب یلدا ترکی یک جشن ملی است که در تمام نقاط ترک زبان و برخی کشورهای همسایه برگزار می‌شود. این جشن نشان‌دهنده همبستگی، انسجام، محبت و احترام میان ترک‌ها است و یکی از عناصر مهم در حفظ هویت ملی و میراث فرهنگی محسوب می‌شود. شب یلدا ترکی یک شب برای یادآوری ارزش‌های انسانی و اخلاقی است که باید در زندگی روزمره ما حاضر باشند.

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 2

بدون رای ! اولین کسی باش که رای میده !

دانلود دانلود 200 اهنگ برتر تاریخ ایران (یکجا)

دیدگاه خود را بگذارید

    دانلود آهنگ های سال ۱۴۰۲ یکجا 😲